۹ رأی
شرح خدمات
مرکز روانشناسی اکسیر شهرک غرب
⚪️مشاوره و روانشناسی کودک از زمان تولد تا نوجوانی بر ذهن و رفتار کودکان تمرکز دارد.

🔵زمانی که کلمه رشد را می‌شنوید چه چیزی در ذهن شما خطور می‌کند؟
احتمالاً در مورد عوامل فیزیکی و بزرگ شدن جسمی کودکتان و مسائلی مانند ژنتیک و ویژگی‌های شخصی فکر می‌کنید؛ اما صرف‌نظر از این موارد بخش مهمی از رشد، بخش ذهنی آن است. تمام والدین خواستار فرزندی موفق و عاری از ناهنجاری‌ها هستند. اگر شما هم خواستار چنین هدفی هستید همین حالا برای فرزند خود اقدام کنید چه‌بسا فردا دیر باشد.

🔵انواع اختلالات در کودکان
اختلال اضطرابی
اختلال خلقی (افسردگی کودکان)
اختلال نقص توجه- بیش فعالی
اختلال وسواس فکری عملی
اختلال درخودماندگی (اتیسم)
اختلال یادگیری
اختلال رفتاری (پرخاشگری و نافرمانی)
اختلالات گفتاری

🔴بازی درمانی
یکی از روش های موثر در درمان مشکلات رفتاری و روانشناختی کودکان است. بطور کلی بازی نقش موثری در رشد کودک دارد و در خلال بازی می توان به بسیاری از ویژگی ها، مسائل رشدی و هیجانی کودک پی برد.

🔴نحوه درگیر شدن هر کودک در حین بازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بازی درمانگر در واقع از موقعیت بازی برای ایجاد ارتباط با کودک استفاده کرده و به تخلیه هیجانی و حل و فصل مشکلات کودک در زندگی عادیش اقدام می نماید. اواع مشکلاتی که ریشه در احساسات، هیجانات کودک و سازگاری او با محیط دارند، را می توان با این روش درمان نمود.

🔴کاربردهای بازی درمانی
انواع اختلالاتی را که ریشه در احساسات و هیجانات کودک، سازگاری او با محیط و … دارند، می‌توان با این روش درمان کرد. افسردگی کودکان، ترس های کودکان، مشکلات رفتاری که ریشه اضطرابی دارند شب ادراری، ناخن جویدن، دروغ گفتن، پرخاشگری و … را می‌توان با استفاده از این روش حل کرد.

🔴بازی درمانی چه مدت به طول می انجامد؟
دوره ی درمانی بعضی از کودکان کوتاه است (به عنوان مثال ۱۲ جلسه). اما در صورتی که مشکلات کودک پیچیده باشد یا مدتی طولانی دچار تنش باشد، به جلسات درمانی بیشتری نیاز خواهد بود. در چنین وضعیتی، بعضی کارشناسان به مدت دو سال یا بیشتر به درمان کودک می‌پردازند. بیشتر جلسات، هفته ای یکبار برگزار می شود و برگزاری منظم آن ها در یک روز ویژه و ساعت و مکان مشخص، در جلب اعتماد کودک بسیار مهم است. جلسات برنامه‌ریزی نشده و نامنظم می تواند پیشرفت درمان کودک را مختل کند.
×
۹ / ۱
۹ / ۲
۹ / ۳
۹ / ۴
۹ / ۵
۹ / ۶
۹ / ۷
۹ / ۸
۹ / ۹
×
تناسب قیمت و خدمات
(۰)
نحوه برخورد
(۰)
سرعت پاسخ دهی
(۰)
کیفیت خدمات
(۹)